close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם קורס תמ"א 38 יכול להוביל למקצוע הבא שלך?

מערכת שורשכב טבת, תשעט30/12/2018

קורס תמ"א 38 מיועד עבור כל מי שמבקש להרוויח את המרב מהתוכנית, להימנע מטעויות בדרך, לקבל כלים מעשיים, להכיר את מאחורי הקלעים מבחינה משפטית ועוד...

תגיות:
צילום: pixabay
כיום המונח תמ"א 38 הנו מונח מוכר ומוערך. תושבים רבים הפיקו ממנו לא מעט – תנאי מחיה יותר נוחים, טובים ואף כלכליים, כאשר מהצד השני גם לא מעט קבלנים בוחרים להרים את הכפפה, כמובן בעקבות שיקול יחיד – שיקול כלכלי. בנוסף לעובדה שתוכנית תמ"א 38 מסייעת לאבטח בניינים מפני רעידות אדמה, היא גם מחדשת ומרחיבה את הדירות, ואף מעניקה שלל הנחות מס לצד קיצורי דרך בכול הנוגע לתהליכים בירוקרטיים.

כיום יותר מתמיד
לאורך השנים התוכנית דשדשה במקום, אך לאחר שיושמו שינויים משמעותיים, רבים הבינו שכל עוד הדירה מתאימה לעבור את ההליך, הם שם -
עומדים להרוויח ובגדול, כך שיש צורך ביותר קבלנים ויזמים שיכנסו למשבצת וירוויחו מכך, ועל כן קורס תמ"א 38 רלוונטי כיום יותר מתמיד, ולא רק עבור קבלנים.

כלי חשוב
קורס תמ"א 38 מיועד עבור כל מי שמבקש להרוויח את המרב מהתוכנית, להימנע מטעויות בדרך, לקבל כלים מעשיים, להכיר את מאחורי הקלעים מבחינה משפטית, לרכוש כלי שיווק וכדומה. מכאן שללא ספק מדובר בהשקעה קצרה עבור רווח מהותי, וכמו בכל תחום אחר, יש להתמקצע על מנת להגיע רחוק. לצד קבלנים, ניתן למצוא על ספסל הלימודים גם יזמים, מהנדסים, אדריכלים, בודקי תכניות, יועצים משפטיים, חברי ועדות תכנון בנייה ואף מנהלי פרויקטים. מכאן שלצד הכלים המעשיים שמקבלים בקורס, גם מדובר בהזדמנות חשובה לקיים שיתופי פעולה, ומי יודע, אולי גם ליזום את הפרויקט הבא.

מה והיכן
כיום מועברים קורסים אלו במגוון מוקדים. בין היתר במרכז הנדל"ן, "טכניון", "עזריאלי לימודי המשך", "מרכז פישמן לנדל"ן", "מכללת YZM" ובאקדמיה לפיננסים. כל מוסד שומר לעצמו את הזכות להעמיד תנאי קבלה מעט שונים ואף להעביר תכנית לימודים אחרת, אך באופן כללי בכל הנוגע להתחדשות עירונית מדובר בידע תיאורטי, בקבלת כלים מעשיים ובהתמקדות בתוכנית "פינוי בינוי", כאשר היבטים משפטיים והכרת תכנית המתאר הארצית תומכים בכלל התמונה, מתוך מטרה להעניק למשתתפים ראייה כללית ומושכלת שתוביל ליציאה אל פרויקטים נקודתיים (ורווחיים).

מהות הלימודים
לאחר שהכרנו את קהל היעד, נציין שרוב הקורסים מועברים במתכונת של קורסי ערב באופן חד שבועי, כך שאין צורך לשנות סדרי עולם, אלא תוך כדי קיום השגרה רוכשים כלי חשוב. עוד נציין שמבחינת אופי הלימודים, הם בעיקר כוללים הרצאות, אך ברוב המוסדות גם ניתנים תרגילים מעשיים, לצד סיורים בשטח.

רשימת נושאי הלימוד
מבקשים להכיר את נושאי הלימוד מעט יותר לעומק? עברו על הרשימה הבאה, אך מראש נציין שכל מוסד בוחר מה להכניס, במה יותר להתמקד וכדומה. להלן רשימת נושאי הלימוד: תיקון לחוק, מימון, הון עצמי, תכנון אדריכלי, התנגדויות וערר, מימון בנקאי, ערבויות, זכויות בנייה עודפות, ניוד זכויות, חניות ומעליות, דיירים סרבנים, יחסי גומלין שבין מתווך יזם ודייר, זכויות בלתי מנוצלות, מימון באמצעות גופים חוץ בנקאיים, היטל השבחה, מע"מ, רשויות מס, רשות מקומית, הגשת בקשה להיתרי בנייה, שכנוע דיירים, מעורבות הבנק בשלבים השונים, שיטות לחיזוק המבנה, מודל בחינה לטובת מימוש הזכויות, חישוב כדאיות כלכלית וכדומה.

מסתכלים קדימה
לאור הדברים, ניתן להבין מדוע מדובר בקורס מאוד מוערך, רלוונטי ומבוקש, ולו כי הוא קצר וממוקד, כאשר מי שמבקש מעט יותר להתמקד בנושא, עשוי למצוא קורסים מעט יותר ארוכים, באורך של 80 שעות לימוד. מכאן שאם אתה חיית נדל"ן ששואף להרוויח ממגמות עכשווית, מוטב לשקול ברצינות לעבור את הקורס.
הוסף תגובה
צילום: pixabay
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה